BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Salam Ziarah..Selamat Datang..!!

Sunday, June 20, 2010

Dugaan..Dugaan..

Ya Allah..begitu banyak dugaan yang Kau berikan kepada ku ini..namun, ku tahu..disebalik dugaan itu..terselit satu hikmah yang tak dapat aku ungkapkan dengan kata-kata..hampir satu bulan aku tidak berkaca mata..di saat itu, hanya tuhan yang tahu betapa menderita nya aku..tanpa cermin mata..aku tak mampu melakukan sesuatu dengan sempurna..Kini..aku mampu tersenyum kembali selepas usaha aku untuk mendapatkan cermin mata walau dengan apa cara sekalipon, sudah tertunai..Alhamdulillah..wa syulurillah..duit yang aku kumpul selama ini, walaupun tak seberapa..tapi..amat berguna padaku...Dulu..aku membaca al-Quran, mengulang kaji pelajaran,  menghadapi  peperiksaan, mengikuti kursus based tanpa memakai kaca mata...Kini.. segalanya berubah..aku dapat membaca al-Quran dan melakukan apa saja dengan kaca mata...ku harap selepas ini..aku lebih matang dalam menjaga cermin mata...AMIN!!!!! Kadang-kala..aku hanya mampu menangis tuk meratapi apa yang terjadi..tapi..di saat aku hampir saja mahu berputus asa..hatiku seraya berkata.."siti..kau kena kuat..jangan terlalu mengikut persaan..kalau orang lain boleh buat..kenapa tidak engkau.." tu la yang mampu aku katakan tuk memujuk hati kecil ini supaya tidak berputus asa...air mata yang mahu jatuh ke bumi itu pantas aku seka...air mata kadang-kala bukan menandakan bahawa kita ni seorang yang lemah..air mata mempunyai fungsinya yang tersendiri..jadi kepada semua kaum adam dan hawa..jangan malu untuk mengeluarkan air mata...

1 comments:

Anonymous said...

kakak knapa x habaq kt kami..kmi bleh bg cermin tingkap sek baru buat sementara waktu..tau pun derita..