BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Salam Ziarah..Selamat Datang..!!

Wednesday, September 1, 2010

Kad Rayaaa..!!!


SELAMAT HARI RAYA!! MAAF ZAHIR DAN BATIN YAA...



Bulan ramadhan dah nak tutup tirai..kini bulan syawal pula nak buka tingkap..huhu...makna nya sekarang ni mungkin umat Islam kat seluuruh dunia sedang mengejar malam seribu bulan..iaitu malam lailatul qadr..yakni 10 malam yg trakhir....ada sgelintir diantara kita yang sudah mula saling mengutus kad raya..begitu juga aku..hehe..masih tidak lupa akan tradisi lama..main bagi-bagi kad raye..tapi tahun ni lain sikit..semua kad raya yang aku bagi adalah semuanya yang dikitar semula..mak ada bawa balik kad raya from office..JKR kepala batas..kad-kad tu semua ok lagi..cuma perlu decorect yang mana patut ja...lagi pun kad-kad tu semua cantik and nampak mahal jer.huhu..ok la tu kan..jimat sikit tahun ni..masa cuti sekolah yang singkat itu, time tu la aku, jannah dan aisyah sama-sama men-decorect kan kad raya tu..tapi yang paling banyak bagi kad raya aku laa..aku bagi kat semua muallimah SMART, pengetua kami, dan juga keng kawan yang aku rapat...penat jugak laa buat kad raya tu..namun, teringatkan kawan-kawan..fuh..makin bersemangat lagi laa...lagi pun..raya setahun dua kali jaa..hehe,..apa salah nya..bermaaf-maafan kan..walaupun kita tahu lepas ni kita akan buat salah lagi..tapi itu tidak bermakna kita tak payah nak minta maaf kat si dia..sekurang-kurangnya minta la maaf jika kita mulai sedar atas keterlanjuran kita...ikhlas ke tak ikhlas ker..itu bukan kerja kita..yang nak menentukan keikhlasan kita adalah hati kita..orang lain tak kan tahu..kecuali Allah..huhu...wahai pembaca-pembaca sekalian..tidak salah jika kita meminta maaf...kan elok amalan tu..tapi jangan laa ada niat yang tak baik disebalik nak minta maaf tu sudah...sebenarnya..aku pernah melalui pengalaman dimarahi kerana sekeping kad raya...si dia cakap kad raya ni mesti nak minta maaf..tak pe..saya dah maaf kan kamu dengan rela dah...time tu, Ya Allah..hanya Dia saja yang tahu betapa malu nya aku kat situ..kad raya kat tangan aku tak disambutnya dengan gembira...kecewa pun ada sebab kad tu aku buat dari malam sampai ke sahur...tak tidur pun sebab exited nak bagi kepada si dia..aku datang dengan hati yang berbunga kepada si dia nak bagi kad raya tu...tapi aku pulang dengan perasaan yang berduka...namun aku hanya mampu tersenyum kelat kepada nya...pelajaran aku seharian di sekolah aku lalui dengan perasaan 'BAD MOOD'..tumpuan aku melayang entah ke mana...memikirkan akan perkara yang telah terjadi pada ku...hai..nasib badan laa siti aishah oi..huhu...peristiwa tu hampir men-spoil-kan mood aku nak beraya ja tahun ni..tapi aku perlu lupakan peristiwa tu..jez ambik sebagai pengajaran jaa...huhu...

1 comments:

Anonymous said...

haha ct si dia 2 kmi tau spa dy..kmi pown terasa jgak..wk2 dlm kelas..tp wk2 2 si dia x dak mood..sbb 2 dy kta mcm 2..