BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Salam Ziarah..Selamat Datang..!!

Tuesday, September 14, 2010

Raya...Oh Raya!!!

Raya tahun ni adalah raya serba sederhana bagi aku...maklum laa..tahun laaa...irst time aku tak tempah baju langsung...semuanya beli..aku sorang ja yang tak tempah baju raya...huhu..sedih gak...tapi tak pe laa...mak still lagi suruh p beli kat sungai petani...kat jam besar..huhu..baju warna merah campur warna kuning campur warna putih..haha...ingat nak beli baju warna pelangi...tapi mahal plak...kah kah kah...raya pertama aku jez raya kat rumah jaaa...sungai petani..maklum laaa...kampung dah tak ada....huhu....arwah tok-tok sebelah mak dan abah dah lame tak ada...dah lama pergi menghadap penciptaNya...sepi gak la bila tak beraya dengan diorang....masa kecik-kecik dulu selalu la kalut nak beratur depan arwah tok wan sebab nak duit raya..haha...bila teringat balek..kelakar pulak...tapi tu semua dulu...sekarang dah tak boleh nak rasa pengalaman macm tu dah...huhu...masa raya pertama tu, yang datang bertandang kat rumah aku is mak chaq sekeluarga...kakak kepada abah...pastu acu dengan mak su...adik kepada abah...and bapak sekeluarga...juga adik kepada abah... huh..meriah...ramai orang yang datang tuk berhari raya di rumah aku..sampai tak cukup tangan nak menghidang makanan...maklum laa...selaku tuan rumah kan...pagi tu aku pergi solat sunat hari raya denagn mak su...yang lain semua A.B.C...haha....duduk kat rumah masak...kami buat bihun sup ayam...kek coklat dan cheese...sedappp..
buatan sendiri la katakan..memang sedap sebab dapat menikmati juadah yang dibuat sendiri kan....pada pagi tu jugak kami dapat khabar yang kurang baik tuk keluarga besar kami ni...seseorang yang kami kenali telah pun menghadap ilahi...nama nak tulis pun tak tau..hehehehe..teruk tol laa...pastu kami terus pergi beraya rumah bapak...makan laksa...huhu...walaupun penat nak menunggu laksa tu masak..namun tetap juga siap pada pukul 6 petang...hahaha...aku sampai tertidur menunggu laksa tu...huhuu...masa nak balek tu, bapak dengan acu bagi duit raya..acu sepuluh bapak sepuluh...jadi la 20 ringgit dah..haha...raya kedua kami pergi raya di Lahar Kepar, Kepala Batas...rumah tok sebelah mak aku...first kami pergi raya rumah mak njang..sebab diorang dah nak balek Nogori dah..hehe..negeri sembilan...so, kami kena bergegas ke sana dulu laa...dapat la duit raya lima ringgit..haha...pastu raya rumah tok lang dapat la 9 ringgit...aaahhh..klau nak cerita pasal duit raya memang tak kan habes punyaa...hahaha....raya ketiga jez raya kat bukit selambau..raya keempat baru raya kat alor star...rumah acu ngan mak chaq...huhu...itu la yang nak dikongsikan...sambutan hari raya yang ke 2010...huhu...

0 comments: