BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Salam Ziarah..Selamat Datang..!!

Wednesday, August 11, 2010

Innalillah...wahai rabbit ku...

Sedihnya...mengenangkan arnab aku yang telah kembali ke rahmatullah beberapa hari yang lalu...ohooo...kini, hanya tinggal seekor saja lagi rabit ku yang bernama 'siti'...aiseh..nama sama macam tuan ni..tak haci ni...huhu..

aku dapat tahu arnab aku mati masa aku dalam perjalanan pulang ke rumah...dalam kereta tu hanya aku dan mak aku sahaja...setelah lama kami berdiam diri..akhirnya mak pun mula bersuara..."arnab siti mati sekor.." aku pun ter- nga alif nga alif laa...(ternganga)..huhu..."biar betul mak..bila dia mati?? kenapa dia mati??" bertubi-tubi soalan aku..huhu...pastu mak pun jawab laa "mak pun tak tau sebab pa dia mati..dia mati ari tu..mak balik keja tengok-tengok dia dah mati.." uhukk..sedihnya..bila balik ja rumah, terus p kat sangkar diorang..tengok-tengok yang mati tu 'mya'.. aku terserempak dengan ayah aku..lalu aku pon tanya la ayah aku.."abah..kenapa rabbit tu mati..??" pastu ayah aku pun jawab " ari tu mak bagi rabbit tu makan dedak ayam..pastu rabbit tu sakit perut terus mati.." bila aku dengar pun dah nak tergelak pulak..hahaha...sebab tu rupanya...aku ingatkan mati disebabkan putus cinta,..huhu..merepek ja aku ni...rabbit oh rabbit..ke syurga la kau yer...rabbit rabbit ku...selamat menyambut bulan pose yer..pastikan puasa tu penuh..tak mau yang sekerat harinya...tak main laa..nanti save sikit dedak arnab tu..huahuaaa....kepada cik ku...selamat berpuasa jugak...nanti jangan lupa balek rumah pegi solat terawikh..jangan asyik nak jalan-jalan cari awek jaa...huhu....kepada cik mupan..(musang)...selamat menyambut bulan ramadhan gak yer...main-main gak..jangan sampai bagi bumbung rumah aku bocor sudah...and jangan curi makanan bukak pose kitorang yer,..huhu..kepada cik yam...selamat berpuasa..jangan lupa gerak kitorang bersahur yer..nanti sama-sama kita bersahur...dan jangan nak curi-curi bukak pose lak... kepada cik mut..satu jer pesan..jangan hancuri makanan ku yer...SELAMAT BERPUASA YAA SEMUA....!!!!

3 comments:

Anonymous said...

bwa bersabar..dugaan smua tu..

haina said...

huu...mupan...you are the best,,,nanti ko bela...helang la plak..

siti aishah ebnil hajar said...

haha..tunggu bila ak keja kt zoo la heqal