BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Salam Ziarah..Selamat Datang..!!

Friday, August 6, 2010

Nak Puasa Dahhh!!!

Alhamdulillah wa syukurillah kerana Allah masih lagi bagi aku kesempatan untuk berpuasa lagi...tak sabar-sabar rasanya nak puasa...haaaa...rasa macam nak lompat ala-ala ribena jaa...tahun ni puasa pertama insyallah bersama parent and my beloved brother..kakak still kat shah alam meneruskan pengajian..selamat berpuasa aku ucapkan tuk kekawan, guru-guru, saudara-mara, seluruh umat Islam di seluruh dunia ni dan juga ANDA... puasa bagi penuh naa...huhu...puasa ni sebenarnya banyak kebaikan dan and tak perlu risau sebab..tak ada lagi sejarah yang orang puasa mati kebuluran..jangan risau yer...Allah meletakkan sesuatu perintah tu semuanya ada kebaikkan tersendiri dan tak pernah nak bagi hamba-Nya susah..solat pun sama..solat tu pun ada kelebihan tersendiri jika dikaji balik..membaca basmallah semasa nak minum pun..ada kebaikannya..teringat lagi masa zaman budak-budak...nak buka puasa tapi tak nak bagi orang nampak..last sekali pakat dengan sepupu nak buka puasa berjemaah..kami pun mintak la keizinan kat arwah tok nak mandi kat luar..pastu arwah tok bagi laa...kami punya la seronok..kami pun bergegas keluar rumah nak mandi..time kami nak mandi tu, kami terfikir jugak..macam mana nak minum air..nanti orang nampak..fikir punya fikir..lastly aku sendiri yang tolong bagi idea..aku kata kita mandi sambil sedut air..haha...pandai tol aku bab tu..kami pun setuju laa nak buat..lega.. sebab akhirnya dapat jugak berbuka puasa berjemaah.. tapi lepas tu arwah tok aku tahu tembelang kami...adoi.. tapi arwah tok aku tak marah sebab maybe faham yang kami ni still budak-budak lagi kot..huhu..tapi berita tu tak la mengejutkan kami..tapi yang lebih buat kami terkejut beruk ialah bila time kami p kedai, ada orang tegur kami...haa...tak puasa..minum air masa mandi..aik..macam mana pak cik tu boleh tau..kami pun menggaru kepala la alamatnya..kami malu dan terus balik rumah...mulai saat tu..kami dah tak buat dah kerja tu..haha..lawak la pulak...kenangan yang tak boleh aku lupa..huhu...selamat berpuasa yerp..

0 comments: